Oddziały blisko Ciebie: Tarnowskie Góry | Piekary Śląskie | Radzionków I Ruda Śląska
Infolinia: +48 666 950 382
CENTRUM MEDYCZNE HUGCARE
Tarnowskie Góry
Diagnoza spektrum autyzmu - Test ASRS
I spotkanie – wywiad TYLKO dla rodziców / konsultacja
II spotkanie - przeprowadzenie testu ASRS
Pisemna opinia wydawana do 14 dni po badaniu
Diagnoza spektrum autyzmu - Testy ADOS-2 + ADI-R
I spotkanie – badanie testem ADOS-2
II spotkanie – wystandaryzowany wywiad ADI-R oraz zebranie dokumentacji, opinii, badań
III spotkanie- wydanie wyników do 30 dni, omówienie
Diagnoza autyzmu - Test ADI-R
I spotkanie – wystandaryzowany wywiad ADI-R oraz zebranie dokumentacji, opinii, badań
II spotkanie – wydanie wyników do 30 dni, omówienie
Diagnoza autyzmu - Test ADOS-2
I spotkanie – wywiad TYLKO dla rodziców
II spotkanie – badanie testem ADOS-2 dziecka
III spotkanie – wydanie pisemnej opinii do 30 dni, omówienie
Obecnie oficjalnie mówi się o spektrum zaburzeń autystycznych (ASD – Autism Spectrum Disorder), a oto prosta i aktualna definicja:
Spektrum autyzmu to grupa zaburzeń rozwojowych charakteryzujących się:
trudnościami w komunikacji i interakcjach społecznych,
obecnością powtarzalnych zachowań, sztywnych wzorców aktywności lub zainteresowań,
często (choć nie zawsze) występują różnice w przetwarzaniu bodźców zmysłowych (np. nadwrażliwość na dźwięki, dotyk).
Kluczowe jest słowo "spektrum", bo:
objawy mogą występować w bardzo różnym nasileniu – od łagodnych po bardzo głębokie,
osoby z ASD mogą mieć bardzo różne zdolności poznawcze (od głębokiej niepełnosprawności intelektualnej po wysoką inteligencję).
DSM-5 (amerykański klasyfikator diagnostyczny) wprowadził pojęcie jednego spektrum (zamiast dawnych podziałów jak zespół Aspergera czy autyzm dziecięcy) i określa, że objawy muszą wystąpić we wczesnym okresie rozwoju, choć mogą być w pełni zauważalne dopiero później, gdy wzrasta obciążenie społeczne.
W skrócie:➡ Spektrum autyzmu to neurobiologiczne zaburzenie rozwojowe, które wpływa na sposób, w jaki osoba postrzega świat, wchodzi w relacje i reaguje na otoczenie.
To profesjonalny, wielowymiarowy test psychologiczny umożliwiający zweryfikowanie, czy Twojego dziecka występują objawy spektrum autyzmu. Wykonanie badania pozwala na wczesne wykrycie i zrozumienie potrzeb swojego dziecka, co jest kluczowe dla jego rozwoju i lepszej jakości życia. Jakie objawy u Twojego dziecka powinny skłonić do wykonania testu?
Test ADOS 2 przeprowadzony jest na zasadzie zabawy z dzieckiem i obserwacją jego zachowania. Zawiera zadania i czynności, które mają na celu diagnozę. Test jest uważany za jedno z najbardziej wiarygodnych narzędzi diagnostycznych w dziedzinie autyzmu i jest często stosowany w połączeniu z innymi metodami diagnozy.
Narzędzie wspomagające diagnozę spektrum autyzmu: Spektrum autyzmu jako złożone zaburzenie, wymaga precyzyjnych narzędzi diagnostycznych dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Wśród nich wyróżnia się Test ADI-R (Autism Diagnostic Interview-Revised), uznawany na świecie za element złotego standardu w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu.
ADI–R to wystandaryzowany wywiad kliniczny przeznaczony do diagnozowania dzieci (od 24 miesiąca wieku umysłowego) oraz dorosłych, mający na celu zdobycie informacji niezbędnych do postawienia diagnozy, uwzględniając różnorodność i nasilenie objawów.
Podczas testu ADI-R diagnosta przeprowadza Wywiad do Diagnozy Autyzmu z rodzicem, opiekunem lub nauczycielem osoby ze spektrum autyzmu. Osoba diagnozowana nie jest obecna przy wywiadzie – diagnosta odnotowuje tylko odpowiedzi osoby informującej. Cała procedura razem z przeprowadzeniem wywiadu i obliczeniem wyników zajmuje około 1,5 do 2,5 godziny.W trakcie badania testem ADI-R diagnosta zwraca uwagę na trzy główne obszary oceny takie jak:
W trakcie testu ADI-R, diagnosta zadaje różnorodne pytania, obejmujące zarówno kwestie ogólne, jak i szczegółowe. Pytania skupiają się na różnych aspektach zdolności komunikacyjnych zarówno werbalnych (mowa i słowne interakcje), jak i niewerbalnych (gesty i mimika). Specjalista pyta również m.in o reakcje dziecka na bodźce słuchowe, dotykowe, kiwanie głową czy wskazywanie.
Wyniki tych ocen pozwalają na uzyskanie bardziej kompleksowego obrazu zdolności komunikacyjnych i społecznych dziecka, co stanowi istotny krok w procesie diagnozowania zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Test ADI-R to narzędzie identyfikujące objawy spektrum autyzmu, jego wynik nie stanowi jednak ostatecznej diagnozy tego zaburzenia. Interpretacja wyników ADI-R wymaga całościowej oceny klinicznej, obejmującej obserwacje, dodatkowe testy diagnostyczne i informacje o codziennym funkcjonowaniu badanej osoby.
kwestionariusz ASRS (Autism Spectrum Rating Scale) to jedno z narzędzi, które pomaga rodzicom i specjalistom zrozumieć potrzeby dziecka i sprawdzić, czy wymaga ono szczególnej uwagi w obszarze rozwoju społecznego i emocjonalnego.
ASRS to narzędzie diagnostyczne przeznaczone dla dzieci i młodzieży w wieku od 2 do 18 lat. Skala ta została stworzona, by pomóc w ocenie zachowań związanych ze spektrum autyzmu (ASD). Dzięki szczegółowemu kwestionariuszowi, rodzice, nauczyciele i specjaliści mogą uzyskać obiektywne spojrzenie na funkcjonowanie dziecka w różnych obszarach jego życia, takich jak:
Rozważ przeprowadzenie kwestionariuszu ASRS, jeśli:
ASRS jest również doskonałym uzupełnieniem diagnozy dla rodziców dzieci, u których podejrzewa się zaburzenia ze spektrum autyzmu.
Diagnoza to nie wyrok, ale szansa na rozwój, lepsze relacje i codzienne sukcesy, a im szybciej zrozumiemy, czego potrzebuje Twoje dziecko, tym skuteczniej możemy mu pomóc.
MGR PSYCHOLOGII KLINICZNEJ
Jestem psychologiem klinicznym z wieloletnim doświadczeniem w obszarze poradnictwa i diagnozy psychologicznej. W swojej pracy koncentruję się na wsparciu osób zmagających się z różnorodnymi wyzwaniami emocjonalnymi, poznawczymi i życiowymi, dbając o indywidualne podejście do każdego klienta.
Specjalizuję się również w psychologii transportu, co pozwala mi oceniać zdolności psychofizyczne kierowców i innych grup zawodowych, wymagających szczególnej sprawności psychicznej. Obecnie rozwijam swoją wiedzę i umiejętności na studiach z psychologii sądowej, co umożliwia mi lepsze zrozumienie i wsparcie klientów w kontekście prawnym.
Jako biegły sądowy przy Sądzie Okręgowym realizuję opinie psychologiczne, łącząc wiedzę kliniczną z wymogami systemu sprawiedliwości. Ponadto, jestem certyfikowanym trenerem neurobiofeedback, oferując nowoczesne metody wspierania samoregulacji i poprawy funkcji poznawczych.
W mojej pracy najważniejszy jest człowiek – jego potrzeby, cele i możliwości. Serdecznie zapraszam do skorzystania z mojej wiedzy i doświadczenia.
Psycholog dla dzieci, Psycholog dla młodzieży, Psycholog dla dorosłych, Psycholog dla par, Psycholog transportu, Psycholog dla LGBT+, Psychoterapia, Terapia złości, Terapia małżeńska, Terapia depresji, Diagnoza depresji u dzieci i młodzieży, Terapia po leczeniu onkologicznym, Diagnoza zaburzeń dziecka, Test osobowości MMPI, Opinia do operacji bariatrycznej, Diagnoza zespołu Aspergera, Diagnoza ADHD - Test Conners, Kwestionariusz CDI-2, Kwestionariusz FCZ-KT, Test inteligencji Stanford Binet
Zajmuję się niemowlętami, dziećmi i dorosłymi. Jestem absolwentką Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach (2009r.) na kierunku fizjoterapia, uczestniczką wielu szkoleń z zakresu fizjoterapii i certyfikowanym terapeutą metody Vojty zarówno dla niemowląt, dzieci jak i osób dorosłych. Oferuję konsultacje fizjoterapeutyczne, ocenę rozwoju motorycznego/psychoruchowego niemowlęcia/dziecka. rehabilitację niemowląt, dzieci, młodzieży i dorosłych (w tym kobiet po porodzie), gimnastykę korekcyjną indywidualną i grupową, warsztaty dla przyszłych mam dotyczące rozwoju psychomotorycznego dziecka w pierwszym roku życia oraz warsztaty dla mam po porodzie jak zadbać o swoje plecy.
MGR FIZJOTERAPII / OLIGOFRENOPEDAGOG/ TERAPEUTA SI
Diagnoza autyzmu - test Ados- 2, Test Diva-5, Test ADI-R, Fizjoterapia uroginekologiczna, , Fizjoterapia, Fizjoterapia uroginekologiczna, Fizjoterapia metodą Vojty, Rehabilitacja, Kinesiotaping, Terapia wad postawy, Fizjoterapia sportowa
MGR PSYCHOLOGII
Jestem absolwentką psychologii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, gdzie ukończyłam również przygotowanie pedagogiczne. Swoje kompetencje poszerzam przez udział w różnych kursach, szkoleniach i warsztatach. Podyplomowo studiuję psychologię śledczą.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam w zakładzie karnym, firmie rekrutacyjnej, przedszkolu, szkole oraz poradni psychologiczno-pedagogicznej. Zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym lubię poszerzać horyzonty. W pracy z pacjentem stosuje podejście holistyczne, skupiam się na dojściu do przyczyny problemu, aby zaoferować jak najlepsze formy wsparcia.
Test AdHD - test Conners 3, Test inteligencji Stanford Binet, Psycholog dziecięcy, Psycholog dla młodzieży, Psycholog dla dorosłych, Terapeuta złości, Terapia depresji, Diagnoza zespołu Aspergera, Psycholog dla LGBT+, Test Diva-5, Diagnoza zaburzeń dziecka
Tarnowskie Góry ul. Piastowska 11
Piekary Śląskie, ul. gen. Maczka 5 II/4
REJESTRACJA CZYNNA: PN-PT: 12:00 – 18:00
Telefon: +48 666 950 382
Email: kontakt@hugcare.pl
Rejestracja czynna:
PN-PT : 12.00 – 18.00
Oddziały czynne:
PN-PT : 08.00 – 20.00
Centrum Medyczne HugCare oferuje kompleksowe wsparcie psychologiczne i zdrowotne dla rodzin, łącząc usługi psychologii, terapii, dietetyki oraz fizjoterapii w przyjaznej atmosferze. Zapewniamy holistyczne podejście do zdrowia w Tarnowskich Górach, Piekarach Śląskich, Radzionkowie i Rudzie Śląskiej.
Realizacja SPECTRUM MARKETING | 2025