Konsultacje logopedyczne

diagnozowanie, terapie dzieci młodzieży

Ocena i terapia zaburzonych funkcji prymarnych
Terapia karmienia: piersią/butelką/ łyżeczką
Ocena wędzidełka/przygotowanie do zabiegu/objęcie opieką po zabiegu
Ocena sprawności narządów artykulacyjnych
Ocena i terapia wad wymowy
Terapia dzieci z opóźnionym rozwojem mowy
Rehabilitacja dzieci z zaburzeniami neurologicznymi, wadami genetycznymi, spektrum Autyzmu
Rehabilitacja dzieci z zaburzeniami słuchu
Terapia behawioralna dzieci i młodzieży z autyzmem i upośledzeniem umysłowym
Terapia ręki
Program rozwoju i komunikacji PRKM „Makaton
Nauka czytania

Czy wiesz, że?

Zaledwie ok. 3% trzylatków i 5% czterolatków artykułuje głoski całkowicie poprawnie, jak osoby dorosłe. Zasadnicza zmiana następuje dopiero w mowie pięciolatków – poprawnie mówiących jest ok. 50%

mgr Zuzanna Galwas
Logopeda/Neurologopeda/Surdologopeda

To również pomaga

Do dziecka należy mówić powoli, wyraźnie. Należy unikać języka dziecinnego w trakcie rozmowy z dzieckiem

Kiedy umówić siebie lub dziecko do logopedy?

Pierwsze sygnały, że dziecko potrzebuje porady i wsparcia

Ma zaburzenia ssania, połykania, gryzienia, nadmiernie się ślini, nieprawidłowo oddycha
Po ukończeniu 1 roku życia, nie wypowiada prostych słów (mama, tata, baba itp.)
Po ukończeniu drugiego roku życia wypowiada tylko kilka słów i nie potrafi ich połączyć razem
Po ukończeniu trzeciego roku życia przekazuje treści niezrozumiałe dla otoczenia

Jak wygląda konsultacja logopedyczna?

Badanie logopedyczne jest bezbolesne. Prowadzone jest w postaci zadań i zabawy, która ma na celu zainteresowanie Twojego dziecka i pozwolenie logopedzie na obserwację. Dalej następuje wywiad z rodzicem lub opiekunem

Jak stymulować rozwój mowy?

Dzieci zanim zaczną mówić, w pierwszym etapie uczy się odbierać mowę

Mów do dziecka od chwili jego narodzin
Śpiewaj mu proste piosenki
Traktuj zabawy „idzie rak” oraz inne wyliczanki jak naukę naśladowania, która jest bardzo przydatna w nauce mówienia
Baw się z Twoim dzieckiem w zabawy oddechem (dmuchanie piórka, bańki mydlane, lub wiatraczki)
Naśladuj ze swoim dzieckiem odgłosy zwierząt oraz odgłosy z otoczenia (puk puk, kap kap, miau miau, hau hau itp)
Baw się z dzieckiem w robienie min
Czytaj mu książki dostosowane do wieku

Zajęcia muzyczne uwrażliwiają dziecko na bodźce słuchowe

W naszym Centrum możesz wesprzeć swoją pociechę zajęciami dla całej rodziny Mali Muzykanci

Scroll to Top